Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı


Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Hakkında Genel Bilgi

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, değişen bilgi yoğun küreselleşme sürecinde işletmelerin varlığını sürdürebilmek için yönetim yapılarında ve birlikte çalıştıkları ekiplerinde yeniliklere ihtiyaç duymalarıyla birlikte yeniden şekillenmiştir.

Bu bağlamda iş ortamında büro iş akışını hızlandıracak, organizasyon ve koordinasyon gibi yönetim fonksiyonlarını aktif kullanabilen büro elemanları işletmelerin yönetimsel faaliyetlerini daha kolaya yürütmelerini sağlamaktadır. Bunun yanı sıra yönetici asistanı mesleğinden artık en az yöneticisi kadar yönetim bilgisini sahip olması ve iletişim yeteneğiyle birlikte gerek iç gerekse dış müşteriyle yöneticisi arasında köprü kurabilen kendi yetki sınırları içerisinde karar verme yeteneğini etkin kullanabilen büro elemanları yer almaktadır.

Büro elemanı olarak bir işletmede çalışabilmek için öncelikle yönetim, iletişim, halkla ilişkiler, büro otomasyonu gibi konulara hakim olmanın yanı sıra ekip çalışması, yaratıcılık, risk alabilme, karar verme, stres yönetimi, yenilik gibi konularda kişisel gelişimini de tamamlamış olmak günümüzde önem kazanmıştır.

Yüksekokulumuz Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Programı 1982 yılından beri eğitim-öğretimine devam etmekte olup gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun, büro otomasyonunu kullanabilen, her türlü iletişim, yazışma, dosyalama işlemlerini yapabilen ve ilişkiler zincirini koparmadan diğer birim yöneticileri ile koordinasyonu sağlayabilecek düzeyde bilgi, beceri ve davranışlara sahip büro elemanlarının yanı sıra yönetim bilgisine sahip yönetici asistanları yetiştirmektir.

Programımız öğretime elemanlarına ilişkin bilgilere Yüksekokulumuz Resmi Web Sitesi üzerinden ulaşılabilir.

Öğrenci Kabul Koşulları

Öğrencilerimizin yerleştirme işlemi her yıl ÖSYM tarafından yapılmaktadır. Lise mezunu adaylardan ÖSYM tarafından gerçekleştirilen merkezi Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)’na katılarak gerekli başarıyı gösterenler, YÖK’ün belirlediği kontenjana göre iki yıllık ön lisans eğitimi almak üzere her yıl normal ve ikinci öğretim 1. sınıfları için yaklaşık 80’er kişilik kontenjan dahilinde programımıza kayıt yaptırabilmektedir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür.

Eğitim-Öğrenim Şekli ve Genel İçeriği

Tüm yüksekokul programlarında olduğu gibi Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı sınıfları için de normal öğretim dersleri hafta içi 0830–1720 arasında arasında gerçekleştirilmektedir.

Hem teori hem de uygulama derslerine Akdeniz Üniversitesi Ders İşlemleri, Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi gereği devam zorunluluğu bulunmaktadır. Kayıtlı öğrencilerimiz 2 yıl boyunca yaklaşık 40 adet ders alarak mezuniyete hazırlanmaktadır.

Program kapsamında Yönetici Asistanlığı, Klavye Teknikleri, Büro Yönetimi, Dosyalama ve Arşivleme, Protokol ve Sosyal Davranış, Mesleki Yazışmalar, Kamu ve Özel Kesim Yapısı, Sekreterlikte Örnek Olay Analizi, Toplantı Yönetimi vb.gibi meslek derslerinin yanı sıra Genel İşletme, Yönetim Organizasyon, Örgütsel Davranış, Kriz ve Stres Yönetimi, Ekonomi, İnsan Kaynakları Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, Çalışma Psikolojisi vb. yönetim ağırlıklı dersler ve Ticari Matematik, Genel Muhasebe, Bilgisayarlı Muhasebe, Temel Hukuk vb. dersler verilmektedir. Programımız müfredatında yer alan dersler, içerikleri, öğrenim çıktıları vb. konular için için Ders Bilgi Paketi Veri Tabanı’ndan detaylı bilgi alınabilir.

Teorik dersler dışında uygulamalı derslerle de desteklenen eğitim sistemi, öğrencilerin mezuniyetleri sonrasında iş hayatına uyum süreçlerinin hızlandırılması sağlamaktadır.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Program Yeterlilikleri

Programdan mezun olarak ön lisans diplomasını alan öğrencilerimizin aşağıda belirtilen temel yeterlilikleri sağlayacak şekilde eğitilmeleri amaçlanmaktadır:

  • Kamu kesimi ve özel kesimin gereksinim duyduğu profesyonel sekreterlik hizmetlerinin yürütülmesini sağlayacak bilgi birikimini sağlamak.
  • Bağlı bulunduğu yöneticinin gereksinim duyduğu her türlü iletişim kanallarının organize edilmesini sağlamak ve randevu düzenlemeleri, ziyaretçi organizasyonu, toplantı ve seyahat organizasyonlarını yürütmek.
  • Gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun, bilgisayar, büro otomasyonunu kullanabilen, her türlü iletişim, yazışma ve dosyalama işlemlerini yapmak.
  • İlişkiler zincirini koparmadan diğer birim yöneticileri ile koordinasyonu sağlayabilecek düzeyde bilgi, beceri ve davranışlara sahip olmak.
  • Ofis planlaması ve kontrolünü en iyi şekilde yaparak, zamanın etkin kullanımı becerisine sahip, takım çalışmasına yatkın, organizasyon hizmetlerini yürütmek.üro yönetimi konusunda gerekli bilgi ve deneyime sahip, analitik düşünebilen ve problemler karşısında hızlı karar verme yeteneğini kullanabilmek.
  • Yenilik ve değişime açık, değişen koşullara kolaylıkla adapte olabilmek.
  • Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda gerekli iletişim becerilerine sahip olmak.
  • Mesleği yürütecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Kurumu temsil etme ve diğer çalışanlara örnek olabilme adına resmi ortamlarda protokol bilgisini kazanma ve mesleki etiğin gerektirdiği sorumluluklar konusunda bilinçlenmek.
  • Yönetim fonksiyonlarını bilmek, büro yönetimine uygulayabilmek.
  • Alanına özgü bilgileri toplama, analiz etme ve sunum ve paylaşım becerisini kazanmak.


Ölçme ve Değerlendirme

Öğrencilerin ders başarısının değerlendirilmesi Akdeniz Üniversitesi’nin Akdeniz Üniversitesi Ön Lisans–Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve Akdeniz Üniversitesi Ders İşlemleri, Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi uyarınca yapılmaktadır. Bu kapsamda klasik yazılı, test, uygulama, seminer, ödev vb. sınav ve ölçme değerlendirme yöntemlerinden yararlanılmaktadır.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Mezunlarının İstihdamı

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı’ndan mezun olan öğrencilere "Meslek Elemanı" unvanı verilir. Mezunlar tüm özel veya kamu kurum, kuruluş ve işletmelerinde; büro elemanı ve yönetici asistanı olarak çalışabilirler.

Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz kamu ve özel sektör işletmelerindeki çeşitli pozisyonlarda, DGS sonucunda ileri düzey imkanlardan yararlardan bazıları araştırma görevlisi olarak istihdam edilmektedir.

Yüksekokulumuzun okul-sektör işbirliği uygulamaları sayesinde öğrencilerimizin ve mezunlarımızın işletmelerin okulumuza ulaştırılan talepleri doğrultusunda yarı veya tam zamanlı iş fırsatlarından haberdar olmaları sağlanmaktadır. Öğrencilerimizin bu doğrultuda sektörün içinde kendilerini yetiştirmelerine olanak sağlanmaktadır.

İleri Düzey Öğrenim İmkanları

Mezunlarımız doğrudan iş hayatına girebilmelerinin yanında, ÖSYM tarafından Türkiye çapında her yıl düzenlenen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) yolu ile de birçok ulusal üniversitenin Açık Öğretim Fakülteleri veya örgün öğretim veren fakülteleri ve 4 yıllık lisans eğitimi veren yüksekokullarına 4 yıllık Lisans programlarına da geçiş yapabilmektedir.  Söz konusu bu programlar:

  • Halkla İlişkiler
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • İşletme Bilgi Yönetimi
  • Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
  • Sağlık Yönetimi
  • Sağlık İdaresi
  • Yönetim Bilişim Sistemleri


(Kaynak: Tablo-2 “Ön Lisans Mezuniyet Alanlarına Göre Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları”, ÖSYM 2021-DGS Yerleştirme Tercih Kılavuzu)

Yukarıda belirtilen alanlarda Lisans diplomasını alan mezunlarımız, gerekli sınavlara girerek lisansüstü eğitim (Yüksek Lisans ve Doktora) yapma imkânına da sahip olabilmektedir.

Eklenme tarihi :24.04.2022 17:57:59
Son güncelleme : 6.09.2024 16:08:46